خرید از سراسر دنیا


» ماهی قرمز، مهمان سفره های هفت سین

ماهی قرمز، مهمان سفره های هفت سین

ماهی قرمز در سفره هفت سین، به چه معناست؟

نوروز یکی از زیباترین و ماندگارترین سنت‌های ایرانیان و اقوام ایرانی است که در سراسر جهان مشخص شده است. آیین های نوروزی از حاجی فیروز، چهارشنبه سوری و خانه تکانی تا هفت سین و بازدید از خانه اقوام و سیزده بدر در طول هزاران سال تکامل یافته و در هر گوشه از سرزمین های ایران با اندکی تفاوت مشاهده می شود.


همراه با هفت سین، قرار دادن ماهی قرمز در تنگ که یکی از وسایل سفره هفت سین است که بسیار مورد علاقه اعضای کوچکتر است در خانواده ها، ریشه فرهنگی دارد.


ماهی قرمز از هزاران سال پیش زینت حوض های کوچک خانه ها و استخرهای عمومی خیابان ها بوده و میهمان سفره های هفت سین بسیاری از ایرانیان است. تاکنون تصور می شد که ماهی قرمز برای اولین بار در شرق آسیا در کشورهایی مانند چین و ژاپن پرورش داده شده است.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

با این حال، آثار تاریخی که در امتداد مرزهای پهناور ایران بزرگ کشف شده و در موزه‌های بزرگ جهان نگهداری می‌شود، نشان می‌دهد که گونه‌های مختلف ماهی قرمز برای ساکنان فلات ایران برای هزاران سال شناخته شده بوده است و برخلاف آنچه اغلب تصور می‌شود. این ماهی ها به احتمال زیاد از ایران و بین النهرین به چین برده شده اند.


ما ایرانی ها به طور سنتی جشن سال نو خود، نوروز را با سفره‌ای به نام هفت سین جشن می‌گیرند. یک کاسه ماهی قرمز اغلب در میان مجموعه‌ای از اقلام نمادین نمایش داده می‌شود که ماهی نشان دهنده زندگی است .

رنگ قرمز ماهی قرمز یکی از دلایل حضور آن در هفت سین است. رنگ قرمز که در سایر اقلام هفت سین استفاده می شود، نماد مهربانی، پیروزی، امرار معاش و ثروت است.  


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده